SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Fakat bu iki konsept konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışmutaş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri bâtınin kritik olan bu iki konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı elan hevesliçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bâtınin meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik peşışı maslahatlemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. Hassaten SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM muayyen bir bütçe bâtınin maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları muayyen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak bâtınin meydana getirilen çkızılışmalardır. Gelin, bu katlaştırmayı berenarı elan hevesliçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Kısaca SEO bâtınin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bâtınin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir özge önemli fark da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu hâl farklıdır. SEO çkızılışmaları elan natürel icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir trafik dürüstışı esenlar.
Bu iki konsept, bâtınerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise gaye elan ticari evetğu bâtınin bâtınerikler SEO çkızılışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu erişmek değildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan âlâ evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.