SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki nosyon. Ancak bu iki nosyon konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışmutaş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri dâhilin kritik olan bu iki nosyon, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda zaman zaman birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha aççalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı aksiyonlemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini artırmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da berenarı önemlidir. üste SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çdüzenışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM muayyen bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları muayyen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde etmek dâhilin yapılan çdüzenışmalardır. Gelin, bu huzurlaştırmayı azıcık daha aççalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Doğrusu SEO dâhilin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi dâhilin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir öteki önemli başkalık da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu durum farklıdır. SEO çdüzenışmaları daha doğal uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir seyrüsefer temizışı katkısızlar.
Bu iki nosyon, dâhilerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise erek daha ticari olduğu dâhilin dâhilerikler SEO çdüzenışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu ummak değildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece iki nosyon arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha yavuz ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.