Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Fakat bu iki konsept konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online hileışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri için eleştiri olan bu iki konsept, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu yazımızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı elan harisalım ve bu arada inceleyelim.

SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması için meydana getirilen çhileışmalara denir.

Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik peşışı fiillemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da berenarı önemlidir. Hassaten SEM çhileışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM muayyen bir bütçe için maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları muayyen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak için meydana getirilen çhileışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı beş altı elan harisalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Doğrusu SEO için en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi için yeni bir ödeme mimarilmaz.

Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.

Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir öteki önemli ayırt da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları olduğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu keyfiyet farklıdır. SEO çhileışmaları elan tabii uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir trafik sıkıntısızışı katkısızlar.

Bu iki konsept, içerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise garaz elan ticari olduğu için içerikler SEO çhileışmalarındaki kadar olmayabilir.

Fakat bu eyitmek değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki konsept arasındaki içerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan dobra ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Related Post